Tallboda - Sonstorp 5-0

Den varma sköna fotbollssäsongen har äntligen börjat igen, eller stryk det där om värmen förresten. Det var inget varmt alls att bevittna säsongens första match på Ljungstedstka skolans konstgräsplan, Då Tyra låg hemma sjuk fick underteckna göra praktik som just Tyra, men den allmänna uppfattningen var att jag inte riktigt fyllde ut kostymen!

Resultatet är inte mycket att diskutera idag, det var första matchen och det fanns gott om ljusglimtar spelmässigt framförallt i andra halvlek. Och när jag inte tänker diskutera matchens resultat tänker jag givetvis hålla mig på den humoristiska sidan av världen. Spelet var som sagt skapligt i andra halvlek, Alla gör bra ifrån och visar god vilja idag, Danne gör en bra insats på tre positioner och snackar hela tiden på ett bra sätt, Alex insats som back i andra halvlek var med beröm godkänd och jag känner att jag kan släppa min backplats och bli forward igen. Någon som absolut inte ska spela forward i framtiden är G-son som slog en straff som gick över ribban och bollen har nog knappt landat ännu. Kalle fick ett gyllene läge i motståndarnas straffområde, men glömde förmodligen bort sig och gjorde en rensning istället.

Till G-sons försvar kan vi väl säga att straffen inte skulle varit straff, Wille som gjorde en mycket stabil insats idag, snubblade och då dömde domaren straff. Snubblade gjorde även Mårten när han helt ohotad sprang över mittplanen och inte orkade lyfta fötterna mer än att han föll på en kula gummigranulat som har en diameter på 1 mm.

Forward kanske kan vara en plats som Adde kan spela på? Han var den enda i Sonstorp som fick en poäng idag då han mycket vackert spelade fram till ett av Tallbodas mål.

Vi tar med oss att säsongen är startad från den här matchen, nästa match spelas lördagen den 10 mars borta mot Kimstad, tiden för matchen är inte klar ännu, men håll koll på Sonstorps hemsida för den informationen den finner på följande adress: http://www5.idrottonline.se/SonstorpsIK-Fotboll/
Förhoppningsvis kan det bli en världspremiär i samband med matchen mot Kimstad, återkommer i den frågan. Däremot är det dags att Finspångs kommun bygger en konstgräsplan med undervärme och godkänd matchbelysning, kommunens fotbollsklubbar behöver verkligen den träningsmöjligheten....
/Öhman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0