Hagahöjden BK - SIK

Då Öhman ej närvarade på matchen skall undertecknad försöka skriva några rader såhär några dagar sent. Matchen spelades på himelstalund norra och planen bestod av gräs med lite sand här och där, till och med så det dammade när de som springer snabbare än jag fick upp farten. Sonstorps lag bestod av Steffe i mål, Kalle E, Becha, Gisse och Joel i backlinjen, Kalle Danne och Johne mitt i, Mårten och Oskar på var sin kant samt Nicko på top. På bänken satt KM, Laszlo, Abri och Jonas.

Under hela matchen spelade Sonstorp ett bra och välbalansert spel bakåt. Detta bringade för ett antal bra lägen frammåt, även några frilägen som var värda bättre öden. Hagahöjden spelade också bra, men vårt spel lyckades få dem att slå bort aldeles för många bollar, speciellt i första och det var nog en ganska behaglig match för Steffe.

Matchen slutade 1-1, andra halvlek var ganska fattig på målchanser och det som skedde skedde så som jag mins det innan solen försvan bakom träden. Haga gjorde 1-0 på en frispark där de spelade bollen i sidled för att med mycket tid kunna placera bollen snyggt i närheten av krysset från en bit utanför straffområdet. Haga hade även en straff som de sköt över efter en hands. Vårat mål gjordes av Oskar på volly, framspelad av Mårten tror jag det var och även det ett mycket snyggt mål.

Jag har svårt att ta ut någon speciell som stack ut under denna match, jag tycker hela laget börjar hitta en harmoni och jobbar bra för varandra vilket leder till chanser och farligheter framåt.

//Thossma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0