Chile Unido - Sik B 3-0 (1-0)

Söndagens b-lagsmatch utspelade sig på ett soliget, men något blåsigt konstgräs i sydvallen, Hageby. Vi stälde upp med Johan i målet. Som backar spelade från höger Robban, Mackan A, Tjofsen, Franka. På mitten från höger Jerry, Tobbe G, Jonas, John C.  På topp fanns Thompa och Dele. Bänken värmdes av undertecknad, Asplind och David. Coach var Illor som jag tror gjorde årsdebut.

Vi pratade innan matchen om att försöka ta med oss det goda, snack och inställning från första halvlek i förra matchen då det var mycket folk som vara samma. Tyvärr lyckades vi inte riktigt, och mötte ett betydligt mer spelskickligt lag än förra matchen. De får ett mål mitt i första halvlek, en halvlobb som johan inte når. Man kan sammanfatta halvleken med att vi inte riktigt går till och låter dem vända upp och rulla ut oss.

Andra halvlek rycker vi upp oss något, men tyvärr räcker det inte och de fortsätter att rulla boll varpå vi släpper in ytterligare två mål, dels för att vi försöker pressa lite, samt att vi inte går intill från början.

Själv vill jag ge Thompa på topp beröm för jag tycker han försöker jobba och springer mycket iallfall.
Illor ville ge John C beröm för hans skicklighet och det kan även jag skriva under på.

Skirbent Thossma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0