SIK B - Bråvalla IK 0-4 (0-0)

Undertecknad anlände till Stråkvad när det vara cirka 10 minuter kvar av första halvlek. Det jag han se av halvleken var ett bra och relativt jämt spel.  Övriga trogna supportrar talade om för mig att störe delen av halvleken hade sett liknande ut, alltså en bra fotbollsmatch.

I andra halvlek får vi sedan svårare att hålla emot i närkamperna och förlorar ganska många. Bråvalla gör mål på tre genomlöpningar i backlinjen, samt en nick på inlägg då vi missar något i markeringen. Tyvärr gör de för en B-lagsmatch relativt tuffa och ordentliga närkamperna att vi åker på några skador och får avsluta sista 20 minuterna med skadad spelare på planen.

Av det jag såg vill jag sammanfatta de 10 minuterna i första halvlek som bra. I andra halvlekt är vi dock lite för passiva och orkar nog inte riktigt.

//Thossma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0