Bråvalla - Sik-B 2-2(1-1)

En härlig poäng trots allt strul med lag.
jag fick bara ihop 12 man till dagens match.
Vi ställde upp med följande lag:
Steffe i mål.
Joel, Mackan, Ponta o Robban där bak.
Franka, Micke, Tobbe G o adde på mitten.
Dele o Thomas där fram.
Tosma på bänken o jag med flaggan.
Våran taktik var att backa hem till halva o ställa om
snabbt inte så roligt kanske men behövligt för att vi
skulle orka i 90 minuter.
Dom ägde mycket boll men hade inget högt boll tempo
vilket gjorde att vi kunde ligga rätt i positionerna.
Deras ledningsmål kom efter ett lycke skott som gick
som en båge över steffe.
Vårat mål kom efter en lång boll från ponta som Thomas
var på hugget på +lite slarv från deras målvakt.
Andra halvlek var den första lik.
Dom tog ledningen igen via ett inspel som steffe skulle ha gått ut på.
Vi fortsatte att gnida på o hade ett stort tålamod vilket lönade sig
till slut via ett inkast kom bollen fram till Adde som tryckte upp bollen
i nättaket o ett enormt jubel från bänken.
På slutet hade vi även kunnat gjort ett ledningsmål men Deles boll
gick precis utanför stolpen puh!
Jag är enormt glad över poängen o stollt över er som spelade, ni visade
ett underbart hjärta o ett härligt tålamod.
Idag skriver jag inte ut några enskilda poäng 3+ till alla.

//Tyra

PS i nästa vecka tränar vi bara på måndag Ö- cup match på tisdag
      o på torsdag är det valborg, det kanske blir någon träning på
     helgen men inget bestämt ännu. DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0