Tyra inför Skärblacka hemma

Såhär när man bedriver nyheter måste man låta de inblandade tala. Den här gången fick jag tag på Mattias "Tyra" Eriksson som tillsammans med "Lillen" tränar Sonstorps fotbollsgrabbar. Jag ringde upp "Tyra" för att höra lite hur läget var såhär efter torsdagsträningen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  

Hej "Tyra", hur är läget såhär ett par dagar efter derbyvinsten?

Underbart, alltid skönt med en derbyseger


Varför vann Sonstorp mot Lotorp?

Vi var lite spelskickligare och hade ett bättre positionsspel än Lotorp.


Hur har det sett ut på träningarna i veckan?

Det har sett riktigt bra ut, grabbarna har varit riktigt taggade under träningarna och hållt ett bra tempo uppe. Idag körde vi en lite lättare träning med tanke på morgondagens match.


Har vi några skador i truppen eller annan frånvaro?

Thomas J småskadad och kan inte medverka, Jonathan Kaukonen är sjuk och blir heller inte med i truppen.


Hur ser truppen ut mot Skärblacka imorgon?

Vi har kallat följande till matchen
Steffe Hörberg

John Sundberg

Rikard Karlsson

Markus Abrahamsson

Mårten Abrahamsson

Fredrik "Kalle" Pettersson

Jonas Franzén

Oskar Pettersson

Nico Kakonge

Erik Sedin

Dennis Johannesson

Bänken

Mattias Ström

Danne Widesäter
Kalle Egnell


Vad tror du om matchbilden mot blacka?

Jag tror de kommer låta oss föra matchen och sedan ställa om och kontra det är uppfattningen jag fått av dem.

De har ett ungt lag som krigar och jobbar väldigt hårt, men vi går för 3 poäng


Underbart, precis det vi supportrar vill höra! Så vad slutar matchen?

Tippa? Det vågar jag inte uttala mig om, Vi går för vinst helt enkelt.

Okej du slipper säga ett resultat, lycka till imorgon och tack för intervjun.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  

Som ni kan läsa är det positiva tongångar i Sonstorpslägret. Vi som följer laget från sidan hoppas givetvis på tre friska poäng till våra grabbar. Själv ska jag försöka hinna med att ta mig hem till Stråkvad och stötta gänget. Hoppas fler dyker upp och stödjer sikarna.

Väl mött på stråkvad
/Öhman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0